Skip to main content

Ini Contoh Barang Mainan Yang Terlajak Laris Di Ebay!


Assalamualaikum ðŸ™‚
Hari ini saya nak share kepada anda antara produk hot yang anda boleh jual di Ebay.
Iaitu barang permainan (toys).
Sebenarnya anda tak perlu nak jual semua jenis barang permainan.
Cukup hanya fokus 1-2 jenis barang tapi anda cukup arif tentang produk yang anda jual tu. Lagi spesifik lagi bagus. Sebab anda tak akan ada banyak pesaing untuk anda compete dengan penjual di seluruh dunia.
Untuk memudahkan pemahaman anda, saya akan tunjukkan antara Top seller kategori mainan di ebay.com oleh penjual dari Malaysia.
Ada  24 kategori bahagian toys & hobbies di ebay. Tetapi yang banyak di jual oleh seller Malaysia hanyalah 3 kategori iaitu:
  1. Diecast & Toy Vehicles
  2. TV,Movie & Character Toys
  3. Action Figures
toys-hobbies-wm
Berdasarkan real data terkini 90 hari ( Manual Research + Paid Research, 16 Sept to 15 Dec). Diecast & toy vehicles terdapat sebanyak 549 listing yang telah berjaya dijual (Sold item) oleh seller Malaysia.
diecast
Manakala kategori TV movie & character toys pula terdapat sebanyak 229 listing yang telah berjaya dijual (Sold listing) dalam tempoh 90 hari (16sept -15 dec).
movies
Untuk kategori ke 3, action figures pula terdapat sebanyak 187 unit yang telah berjaya dijual dalam tempoh 90 hari (16sept -15 dec).
action-figures

Diecast & Toy vehichles
Item yang menjadi kegemaran seller adalah Hotwheels super treasure hunt
Jom kita tengok siapa top seller malaysia yang diam-diam jer dia jual makan duit dari hasil berdagang di ebay..
hotwheels
Top seller hotwheel di malaysia adalah 2015mymuni. Saya dah follow dia ni dari tahun lepas lagi waktu ebay feedback dia zero. Ya. Dia adalah seller baru..
Tapi jangan terkejut! Walaupun player baru..still boleh jadi top seller.
mymuni
Akaun daftar pada bulan Mac 2015. Baru setahun lebih jer. Tapi feedback dah ada 919 dan more than 98% positive feedback?
Nak tau sales dia berapa?
Kita tengok sales dia dalam masa 90 hari terkini ( 15 sept to 13 dec 2016)
mymuni-salesNampak tak? Dalam masa 3 bulan sales sebanyak $12,537.37 dan sales throuh rate sebanyak more than 95%. Maksudnya jika dia listing 10 item, 9 daripada item yang di listing akan terjual! Tinggi tu conversion rate!
Memang dia jual barang yang laku keras!
Average sales sebulan adalah sebanyak $4179 = RM18,669.12. oleh kerana dia ni main barang fizikal profit agak tinggi. Ok sebagai contoh, jika kita ambil net profit sebanyak 40% sahajaside income bulanan dia adalah sebanyak RM7467!

Untuk mainan jenis kedua yang banyak di jual oleh seller Malaysia adalah model RMZ city dan welly model.
Siapa top seller ni? Ini dia..
RMZ city model top seller:
rmz-city
Welly model top seller juga adalah seller yang sama:
welly-model
Haa.. Macam nilah kalau anda nak buat research. Study dulu. Buat kajian dulu apa yang laris di Ebay. kemudian kaji siapa pesaing anda.
Lepas tu baru cari supplier dari china. Ada banyak… Nanti ada masa saya cerita mana nak dapat supplier.
Kalau pesaing ramai. Takyah lah jual. Kalau tak, nanti anda sibuk nak buang harga jer. Anda rugi, seller lain rugi. Customer orang putih jugak yang untung. Buat apa niaga kan kalau nak rugi. hihi ðŸ˜€
Jom kita tengok berapa sales yang diperoleh oleh penjual yang menjual RMZ city model dan welly model ni:
rmz-city-welly-sales
Nampak dalam masa 3 bulan jer dah kaut sales sebanyak $5,381.79!! bersamaan dengan RM24,038.92! dengan sale through rate yang lebih tinggi dari hot wheel iaitu sebanyak 97%!. (1 ogos 2016 – 29 okt 2016)
Maknanya, kalau anda listing 10 item, 9.7 item akan terjual di ebay!
Nak tau gaji dia berapa? dia ni seller barang fizikal. Gaji dia kita ambil 40% sahaja daripada sales. Gaji dia adalah sebanyak RM3205 sebulan! 
Banyak tu! sama level dengan gaji seorang cikgu dan pegawai kerajaan yang baru nak kerja. Kalau anda ada bisnes ni kan dah tak payah usik duit gaji. best kan?
sold-listing
Nampak tak? Hari-hari dia pergi pos barang. Setiap hari dia pos barang antara 2 unit sehingga 21 unit setiap hari. Tapi tak perlulah untuk anda pergi pos. Anda boleh upah jer budak-budak tolong poskan ataupun anda buat secara berjadual.
Malam sebelum tidur, anda semak order yang dah masuk. Kemudian, mintak tolong wife bungkuskan parcel. Esok pagi nak pergi kerja poskan sekali.
Buat secara part time jer. Gaji RM3K++ tu.
Takkan nak pos barang jer takleh kan. ðŸ™‚
Ok lah itu je yang saya nak share. Semoga artikel ini membuka minda anda untuk memulakan bisnes di ebay.

*Kredit: perkongsian di atas adalah ditulis oleh rakan saya, Zul Ariffin.
shadow-ornament
Jika anda berminat untuk belajar menjual di Ebay, Tuan Zul ada sediakan satu panduan lengkap untuk newbie bagaimana nak memulakan bisnes di ebay dengan hanya menggunakan dropship sahaja.
Ada 3 pakej yang anda boleh pilih:
1. RM97
✔ eBook Panduan ebay intelligence sahaja
2. RM197 (Recommended!)
✔ eBook Panduan ebay intelligence ✔ Adobe Photoshop Portable ✔ Document Template Follow up customer ✔ Tools kit ebay ✔ Document template avatar multiple account ✔ 400 niche berpotensi di ebay ✔ Template keyword ebay feedback (Microsoft word) ✔ Ultimate guide for dropshipping ✔ 50 ways to make your first sale ✔ group support di FB
3. RM497
✔ Bengkel Ebay Intelligence ✔ eBook Panduan ebay intelligence ✔ Adobe Photoshop Portable ✔ Document Template Follow up customer ✔ Tools kit ebay ✔ Document template avatar multiple account ✔ 400 niche berpotensi di ebay ✔ Template keyword ebay feedback (Microsoft word) ✔ Ultimate guide for dropshipping ✔ 50 ways to make your first sale ✔ group support di FB
.
PS. Jika anda rasa pelaburan ini mahal. Cuba bayangkan keuntungan yang bakal anda peroleh di Ebay hasil daripada ilmu yang anda peroleh daripada ebook ini. Income anda mungkin akan jadi lebih berlipat-kali ganda daripada nilai pelaburan ini!
Take it or Leave it.

Comments

Popular posts from this blog

Rahsia Bagaimana Ebayer Ini Hasilkan RM21,584.15 Sebulan Hanya Di Ebay!

Assalamualaikum & hai semua  Saya nak share pada anda macam mana ebayer ini, akaun yang masih baru.. daftar ebay baru sebulan dua tapi dengan strategi X ini berjaya menghasilkan USD4830.50 sebulan atau bersamaan dengan RM21,584.15! Rahsianya ialah multiple akaun + produk hot! Ini namanya “don’t put all the eggs in one basket” Jika akaun baru, polisi  Ebay tidak membenarkan new seller menjual dalam kuantiti banyak untuk mengelakkan isu scammer. So untuk menghasilkan jualan 4 angka USD, anda perlu bermain multiple akaun untuk menghasilkan jualan yg banyak. Ianya juga bagus untuk akaun paypal anda yang tak terkejut dengan transaksi jumlah duit masuk yang banyak. Ok mari kita tengok analisis akaun ini. Akaun masih sangat-sangat baru. Tak caya? Saya cakap berdasarkan fakta dan kajian yang terperinci. dengan bantuan terapeak. Akhirnya saya berjaya membongkar rahsia newbie ni  Nampak tak tarikh daftar akaun semuanya masih baru? Daftar bulan Ogo

Anda Pasti Terkejut Bagaimana ‘Produk’ Ini Boleh Dijual Di Ebay!

Pada zaman kegawatan ekonomi dan harga barang yang sentiasa naik, ramai yang ingin mencari pendapatan tambahan. Tapi masih ramai yang masih tak tahu nak berniaga terutamanya berniaga online. Tetapi masalah peniaga online ini adalah menarik trafik ke website untuk membuat jualan. Kekangan utama peniaga online adalah menarik trafik. Jika menggunakan facebook ads memang boleh mendapatkan trafik, tetapi memakan kos yang tinggi apabila telah ramai pesaing menjual produk yang sama. “Ebay telah menyelesaikan masalah peniaga yang tak pandai membuat sales” Saya kongsikan beberapa barang yang boleh di jual di ebay ketika ekonomi gawat. Dengan modal yang rendah, anda masih boleh membuat jualan di ebay jika kena caranya. Kita mulakan dengan modal RM8. apa yang anda boleh jual? Daun Ketapang Ini adalah ebay seller dari Malaysia, sama seperti anda juga masih tinggal di Malaysia tetapi menikmati pendapatan dalam US dolar. Dia menjual daun ketapang ata